۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

Chaos!

سلام!
تابستون سال 87 بود که براي يه سفر کوتاه مدت رفته بودم به منطقه خفر حوالي شهر جهرم در استان فارس با يکي از دوستان بوديم و دو تا دوربين هم همراهمون بود
يه جايي وسط يه راه فرعي پياده شديم و يه ذره شروع کرديم از در و ديوار عکس انداختن
منطقه متروکي بود که بافتها و معماريهاي فوق العاده جالبي رو در خودش داشت
يه لحظه پشت سرم رو نگاه کردم و يه ترکيب فوق العاده جالب نظرم رو جلب کرد چيزي که در لحظه خيلي برامون خنده دار بود و شايد هيچ کس بش توجه نکرده بود !
سه سال از اون روز گذشت؛ تابستون امسال خيلي اتفاقي داشتم هاردم رو چک ميکردم که اين عکس در اعماقش پيدا شد؛ از قرار پيدا شدن اين عکس همزمان شد با انتخاب شدن يکي از عکس هاي ديگه ي من توي سايت عکاسي ايران به عنوان عکس برگزيده...
توي همون هفته من اين عکس رو هم آپلود کردم روي اون سايت و همچنين سابميت کردم براي وان ايکس. بحثهايي روي اين عکس توي سايت عکاسي شدو يه هفته بعد از اون روز اين عکس هم جز عکس های برگزیده ی ماه سایت عکاسی ایران شد...
يه مدت گذشت و يه روزبعداز ظهر توي شهريورماه بود که يکي از بچه ها تماس گرفت و گفت که بابا کلي معروف شدي و اينا گفتم چي شده؟
گفت که يکي از عکسات رفته رو صفحه اول بالاترين و خلاصه مواظب خودت باش امشب و احتمالا ميان سراغت!...
امروز سري به سايت عکاسي زدم و ديدم اين عکس بازدید عجیبی داشته...
يه سرچ توي گوگل ایمیج کردم و ديدم چيزي در حدود 2000 سايت ، وبلاگ و محيط هايي مثل گوگل پلاس ، گوگل باز و ...اين عکس رو منتشر کردند و حتي توي چند تا کلاب و فروم بين اهالي اون منطقه و ديگر اعضا بحث عجيبي درگرفته بود سر آدرس دقيق اين منطقه و نحوه انتشار اون توي سايت هاي بالاترين و پارسينه که ميگفتن متعلق به جريان انحرافيه ، سر اين تصوير و عکاسش که شخصيه به نام .... که لقمه چرب و نرمي براي جريان انحرافي و دشمنان فراهم کرده!
خوب الان تقريبا 4 ماه از این اتفاقات میگذره و من این همه رو گفتم تا برسم به اينجا که بگم من شايد چندين ساله که به عکاسي علاقه دارم ، خيلي عکس ديدم و تعداد محدودي عکس گرفتم ،و در بهترین شرایط یه عکاس آماتور ساده ام...
من نميتونم با يه عکس از روي آگاهي موج بسازم...
نميتونم انتشار همچين عکس ساده اي رو کنترل کنم...
کسی شکی در وجود نابسمانیهایی در تصمیم گیری در کشورمون نداره ولی روزي که من اين عکس رومي گرفتم شايد به تنها چيزي که فکر نميکردم تيترهايي مثل
"وضع کنوني کشور ما در يک تصویر"يا "اوضاع نابسمان تصميم گيري در مملکت " بود
شايد فقط براي تفريح گرفتم يه همچين تصويري رو
، شايد خيلي اتفاقي آپلودش کردم
حال اينکه يه سري ازش سواستفاده کردند چيزي نبوده که من بتونم جلوش رو بگيرم
اين عکس بهترين عکس من نبود
ولي گويا خيلي اتفاقي فعلا به طرز خنده داري معروف ترينشونه؛
اين توضيح رو لازم ديدم تا باري روي دوشم نباشه
اين پست رو هم اينجا ميزارم ؛هم روي بلاگم، هم روي فيس بوک هم روي تويتر هم هرجاي ديگه که بتونم ...تا هرکي دنبال عکاس اون عکس ميگرده بدونه کجاست و کيه (!) و هدفش اصلا و ابدا سياه نمايي با بهره گيري از اسم و تصویری ساده از منطقه اي زيبا و دوست داشتني از کشورمون نبوده و نیست...
براي مردم خوب اون منطقه هم آرزوي بهترين ها رو دارم...

به اميد ايراني سربلند

يا حق!